The discover the world journey's,travel-soul.reismee.nl

Terugkomst met een uitwijking na Belgie (28-2-2015)

Het is vroeg maar vandaag zal onze laatste ochtend in Lissabon zijn we vertrekken rond een uurtje of twee richting Nederland maar voor dat het ze ver is nog effe snel douchen en spullen bij elkaar pakken en lekker ontbijten, het ontbijt hier is echt goed, vandaag ook weer van chocoladebroodjes, zuurdesem brood, witbrood, koffiebroodjes, bruinbrood, yoghurtjes, vers fruit ei en worstjes je kunt het zo gek niet bedenken of het staat er wel, dus ja daar doen we ons natuurlijk even uitgebreid tegoed aan deze ochtend we gaan daarna op weg voor de laatste keer na Chaido, nog even genieten voor we de bus na de luchthaven pakken en onze vlucht terug aanvangen. Wanneer we klaar zijn met ontbijten en dat hebben we echt even zeer uitgebreid gedaan haha. Nog wat laatste kiekjes, leveren we de sleutel in en gaan op weg, ondertussen is het pad bekent en binnen no time staan we bij de bus plaats, oeps kaartje weg en nu Paula die ons gisteren ook op weg hielp staat bij de bus en we vragen aan haar wat te doen ze zegt waar wil je heen nou na Chaido eigenlijk stap maar in Michel brengt jullie wel even fijn zulke lieve mensen. En daar hebben we dan ook nog even een kopje drinken genomen en lekker gekuierd voordat we de bus na het vliegveld pakten, Lissabon ciao madam tot de volgende avontuur Portugal. Daar konden we nog niet vermoeden dat we vandaag ook nog België zouden bezoeken haha

Na de bijna weg gooi aktie van de vorige dag ( had tickets per ongeluk in verkeerde envelop gedaan en deze in prullebak gegooit, we kwamen er net op tijd achter) had ik ze goed opgeborgen in het voorvak zodat bij aankomst op vliegveld ze gelijk kon pakken voor het inchecken. We waren ruimschoots op tijd van te laat vertrekken hebben we beiden een hekel aan dan maar wat tijd over en wat rondlopen en een bakje thee en koffie gedronken.etc voor dat we vliegtuig in kunnen, we liepen na het inchecken door na de gates en daar begon het ritueel van wachten en heen en weerlopen etc. in ieder geval zaten we dan toch op ons plekje ( vreemde medeganger naast ons erg charmant gedrag) en konden we dan toch onze laatste seconden portugese bodum weg laten tikken.

Met wat enige turbulentie vlogen we dan weer op weg na Nederland, het was even behoorlijk heftig maar goed niet veel later vervolgde de vlucht in een wat rustiger manier, eenmaal aan gekomen op het airport en we van de trap na beneden stappen uit het vliegtuig worden we van uit de lucht toe gezwaaid door familie die op het vliegspot bordes stond te kijken na onze aankomst, foto’s worden geknipt het moet allemaal even worden vast gelegd door familie, we hebben geen ruimbagage en lopen zo via de douane er uit, met de gedachte heerlijk even wat eten en dan na huis. Tja dat was een misvatting onze reis kreeg een plots vervolg na België. Door dat onze chaufeur verkeerd reed belanden we uiteindelijk bij een afslag na mol belgie haha, dus over de grens en keren maar en dit keer bij sint oeden roden er af en lekker wezen eten , waar we ook wel aan toe waren want iedereen had ondertussen wel trek gekregen. na een lekkere rijst maaltijd voor mij en voor de andere ook een bordje warm eten met snitsels onder anderen, waren we weer wat opgeladen en zijn we de auto weer in gestapt de verdere terug reis verliep vlot en bij thuis komst kon ik me bedje eerlijk gezeg wel gauw vinden en geslapen als een roos.