The discover the world journey's,travel-soul.reismee.nl

een snelle vakantie beslissing brengt Turkije

Sas en ik hadden het wel even gehad hier, druk met alles gehad en toe aan ontspanning, we wilden weg, gewoon even de boel laten en toch echt weg, maar ja waar ga je dan heen op korte termijn ( lees over minder dan twee week weg), na enig overleg waren we er uit:...dat werd dus turkije.

Aanvakankelijk dacht ik nee toch niet zo'n hol de meute achterna vakantie mag ik hopen en nee dat werd het ook niet. Ik tref het wat dat aangaat wel met mijn mede reisiger, die houd daar ook niet van en het werd een super leuke trip. Al hoewel de reis er na toe wat minder was kwa maatschapij en tja personeel van deze maatschapij helaas maak je dat soms mee ( taal/ ontwillendheid om iets te doen voor je etc/ ruimte in de vliegtuig met benen) maakte dat eenmaal op de bestemming totaal niets meer uit. De mensen waren zo vriendelijk in osn hotel en brachten ons mooie tips wat je volgens hun makkelijk zelf kon regelen nou daar houden we van. Wat hebben we het gaaf gehad een prachtige ervaring. We belanden in een smeltkroes van moskee's, oudheden en moderne winkelcentra's, vriendelijke mensen, oh zo vriendelijk echt super en heerlijk eten. Watervallen, cultuur,natuurparken zon zee strand, rivieren, markten en diverse steden enz gezien. Niks zo als het vooraf in je hoofd is nee totaal anders, vriendelijker en mooier ook, het was echt een super vakantie die zowel rust, spanning, als ontspanning bracht en in alles overdonderde.

we hebben enorm genoten van antalya druk maar mooi, de oude poort was voor ons beiden een aangename verassing en ook het eten bij mydas was zeker de moeite waard genoten van het uitzicht en het lekkere eten de gesprekken aan tafel kwamen aardig op gang en de groep werd na mate al drukker en ja die hebben we dan op eeng egeven moment achter ons gelaten, watervallen bezocht met een uitzicht die ons overonderde en ja toen kreeg ik het dus een turkse jongen van een lokaal winketje wilde perse een geluks emuletje opspelden en met mij op de foto ( hij bleef maar roepen mooie voruw en ik maar denken ja, ja) uit eindelijk zei ik tegen sas maak die foto dan kunen we weg, sas lach natuurlijk geheel blauw hahaha tja we hadden weer wat beleefd zoals gewoonlijk tot aan manavgat ( watervallen echt een aanrader) mooie uitzichten en zeer goed te doen voor ontspanning of een tussenstop of ons avontuur met een gammelbusje waar je door de bodem kon kijken hahaha, aaaaahhh we vroegen osnw el even af waar zijn we tercht gekomen en gaat dit dan ook wel goed komen maar uiteindelijk kwamen we bij de plaats van bestemming aan en we zijn goed aan gekomen zonder onze voeten door de bodem kwijt te raken lol, het gemak van het nemen van het lokale bus systeem wat je overal brengt waar je na toe wilt bijvoorbeeld van het busstation in de stad side met vele oudheden als een oud amfitheather, schildpadden die je vanuit een kusttrookje daar in de zee kan spotten neem een boottocht over het water of geniet van een lekkere maaltijd aan het strand tot aan de stad waar je hotel ligt waar dan ook en oh ja wat hebben we wat afgelachen samen, genoten in ons hotel wat een mooi hotel zeg, heerlijke bedden ( echt super geslapen) en wat voor sas wel hee; belangrijk was zo als ze op een ochtend riep blij als een kind pannenkoeken!!!! ze hebben pannekoeken riep ze super blij waarop een man achter haar en voor mij in de lach schoot, soms zijn het de kleine dingen die je vrolijk maken en ja toe gegeven het ontbijt was uitgebreid en lekker net als de toetjes baklava hmmm en andere lekkernijen in overvloed de middag thee uitgebreid geserveerd met turkse thee en ja voor de snoepers onder ons koekjes en cake. We hebben zoals je al begrepen hebt genoten, van onze dingen die we hebben ondernomen tot aan onze wandelingen in de buurt van shoppen na souveniers voor thuis, we hadden een goed systeem om niet aangesproken te worden hahaha gewoon doen als of je ze niet hoort of niet begrijpt en geen last meer van gehad lekker vrij neusen en daar waar voor we kwamen mee genomen heerlijk tot aan strand wandellen bij ondergaande zon, prachtig de kleuren rood en oranje in de lucht genieten was het woord, klimaat heerlijk. Er is een spa waar je lekker kan laten verwennen op een massage etc. aanrader. we hebben dan ook ons lekker laten masseren, hmm. een kopje echte turkse thee er na en bij het vertrek...... En ja daar schoten we natuurlijk vreselijk in de lach om het bye bye madam hahaha tja soms ben je te ontspannen dat zelfs dat je in de lach laat schieten een simpel kushandje werd ons toegeworpen wat hadden we een lol samen hier in dit prachig stukje turkije. Al met al kwam de dag dat we weer vertrokken veel te vlug, we kunnen iedereen dan ook aanraden ga richting side hier is het heerlijk.Ga er heen als je wilt genieten.