The discover the world journey's,travel-soul.reismee.nl

Circular quay, Manley en de bontanische tuinen

Om negen uur uit me bed en dan hup via de trein na martins place van daar uit is het een stukje lopen na circular Quay en ja het gat echt boven alles uit. Het is er erg mooi, en het eerst wat ik hoor zijn Aboriginal klanken en een Aboriginal die danst ik kijk er even na en bedenk in eens dit is waarna ik heb uit gekeken dit is het ik ben waar ik wezen wilde, Het openbaar vervoer is echt super in een wip ben je overal en ik vind me weg heel vlug. Ik zie de harbour bridge en maak wat kiekjes een leuk stel vraagt of ik van hun er eentje wil maken natuurlijk wil ik dat wel, en om gekeerd doen ze dat ook voor mij ja, ik ben gekiekt dus! Sidney's opera huis i prachtig wat een mooi gebouw, het lijken net schelpen of golven uit de zee. De haven van Sidney is echt super mooi, en groot, ik begrijp hun trots wel hoor op deze mooie haven. Het is een komen en gaan van mensen en er valt heel wat te kijken, ik loop wat rond het opera's house en bekijk het gebouw van alle kanten ook van binnen is het een erg mooi gebouw. Dan besluit ik dat het tijd word voor iets anders en ik loop het haven terrein weer af, richting de ferry's dan maar eens zien waar we heen gaan Manley dan maar. De boot reis er heen is een echte aanrader wow wat een uitzicht heb je vanaf het water prachtig, de ferry gaat altijd op tijd en kwa de kosten hoef je er ook niet echt een breuk aan te betalen. Wanneer ik in Maleis ben ga ik via de werf, een winkel promenade na het strand joh wat heerlijk zeg windje erbij en zonneke dat word een zonnebril op. Aan strand worden er lessen gegeven in surfen en volley bal wie zegt dat les krijgen saai is haha, zo wil ik ook wel na school gaan de kinderen vermaken zich overduidelijk prima. Ze dragen hier allemaal een school uniform en je ziet al snel wie tot welke klas en welke school behoord. Als ik zo en tijdje aan het strand heb gezeten ga ik nog even wandelen, ik zie mensen hun hond uit laten en ja wel dit zou Nederland ook moeten doen hun rommel netjes op ruimen. Mensen sporten graag in Australië en je ziet veel hardlopende jonge mannen en vrouwen voorbij komen, ook veel surfers hier aan het strand. Ik had ze ook al bij het opera gebouw zien rennen rondjes om het gebouw heen, ja je hebt er zin in of niet hahaha, ik besluit na mijn wandeling nog even winkeltjes te kijken en loop terug over de andere kant en dan na de promenade. Als ik dan na wat etalage shoppen ben uit gekeken, ga ik even uitrusten op een bankje in een parkje met uitzicht op de werf. De zee wind blaast lekker in me gezicht en ik kijk heerlijk om me heen dit is echt genieten op zijn best. En dus na een tijdje toch maar weer eens aan de wandel gegaan de andere kant langs dan maar ik komuiteindelijk bij Oceaan World uit, en besluit na binnen te gaan, Ik betaal 10 dollar voor een prachtige onderwater wereld. Ik zie van alles voorbij komen van de Ausie zee, grote en dan bedoel ik ook super grote en met van die geweldige tanden, haaien wowie die wil ik zo wel zien achter het glas maar laat maar als ik in zee zwem ( en als je die avond er voor jaws hebt gezien helpt het niet echt mee aha), prachtig gekleurde vissen, zeesterren, een stel zeepaardjes, een mega grote manta, en vele andere vissen die vast ook lekker op het bordje zijn oeps beetje gemeen maar wel waar. Na zo een aantal uren hier te zijn geweest en ik vermaak me trouwens gauw in zulke omgeving's, besluit ik het voor gezien te houden en ga op weg na de uitgang. Een tijdje later ga ik met de ferry terug, ik ontmoet op de ferry een ier's stel en raak aan de praat met deze lieve mensen, ze reizen door oz en willen graag hun verhalen en tips delen, nou graag zeg ik dan de tijd vliegt zo wel om, Op aanraden van de vrouw ga ik vervolgens in Circular quay op zoek na de botanische tuinen en aangezien deze gewoon gratis zijn is dit wel een leuk idee. Niet veel later loop ik dan tussen prachtige bloemen en planten in en ruik divers geuren en ondanks de regen is het een heerlijke dag geweest heb zo veel gezien dat tijdens mijn wandeling ik het even overdenk, dit is een super grote botanische tuin trouwens en ik zie zowaar boven in de bomen fruitvleermuizen hangen en dan geen 1 of 2 nee echt een hele zwerm wouzers dat zijn er nog al wat, heel af en toe vliegt er eentje door de lucht bijna geluidloos, ik moet wel even stil blijven staan wat zijn dit rare maar mooie beesten zeg. Mijn camera draait over uren en ik kom echt ogen te kort, onder tussen word het tijd om terug te gaan en na een wandeling en trein reis ben ik weer beland op bestemming. Die avond zie ik nog cricket en dan is het tijd om te slapen morgen taronga en rugby in de planning.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!