The discover the world journey's,travel-soul.reismee.nl

Darling Harbour, Cockel Bay, Wildlifepark, China town en zeere voeten

Oke tommy! leuk te horen dat thuis zo mee leeft, de bedoeling was ook van de blog dat jullie zouden weten waar ik was en wat ik aan het doen was. Gelukkig is dit een heel goed alternatief voor het sms'en das eigenlijk onhandig en erg duur vergeleken met dit, hier kan ik alles op kwijt wat ik wil vertellen en met sms ben ik toch aan korte berichten verbonden. Ik werd erg lief verast gisteren door zus!!! Een belletje van zus uit Nederland met de vraag hoe is het daar, erg lief van der dat ze me belde.

Vandaag op zeven uur me bed uitgerold toen was het al te warm om verder te blijven liggen 27 graden en de zon was al fel, na ontbijt en douche met de ferry richting Darling harbour gegaan. Ze hebben voorspeld dat we onweer zouden krijgen vanavond en regen dus nog maar zien voor hoe lang het mooie weer blijft. Voor nu is het prachtig weer en ik besluit lekker langs de kade te lopen op weg na cockel Bay, als ik zo aan het lopen ben kom ik langs Wildlife park, ik besluit dat dit het word voor vandaag en ga na binnen,

Het begint gelijk goed mam zou hier van gegriezeld hebben ik vind het fascinerend, mieren van 1,5 cm groot ja je leest het goed dat zijn pas mieren;), ik lees met aandacht over de insecten van Australië en de feiten liegen er niet om dit is echt interessant, een tijdje later zie ik hem dan de beroemde spin van Sidney, de tunnel spin en wat voor een griezel dit is jemig brrr daar ga ik wel even een blokje voor om hoor jongens, er staat bij geschreven dat hij zelden bijt maar als dat gebeurd je echt anti stoffen moet krijgen want ze is behoorlijk giftig en sinds ze deze hebben er geen doden meer door deze spin zijn gevallen tja je moet er maar van houden zeg ik maar zo ze word in ieder geval niet mijn vriendje.

Via nog veel meer spinnen, sprinkhanen, bijen, kakkerlakken etc. en wandellende takken kom ik bij de vlinders uit ja dit is meer van mij gaarde ik vind al die kleuren echt super mooi, felle kleuren in alle soorten geel oranje en blauw en zelfs prachtig paars adembenemend mooi heb hier mooie foto's van gemaakt. Vervolgens ben ik na de exhibit gegaan over Australische slangen en hagedissen, dat was echt tof. Sommige feiten kon ik al van mijn voorbereiding op australie maar toch dit was echt leuk om te zien en te lezen en je aan te vergapen want deze glijdende slijmballen zijn toch wel erg mooi dodelijk dan. Soms als de zon op ze scheen kregen ze een regenboog aan kleuren over hun lichamen erg fascinerend, de paraplu hagedis of scherm hagedis vond ik zelf super wat een grote jongens zijn dit en staat ze het niet aan zetten ze hun kraag op om nog meer indruk te maken, nou nergens voor nodig jongens jullie zijn zo ook fantastisch.

Ik vervolg mijn weg na de volgende exhibits en moet een keuze maken welke kant op nou eerst langs ome kroko dan maar woozers ik dacht dat ik gek werd wat een beest zeg wel zeker 4 meter lang mannetje lag uitdagend voor me neus te genieten van de zon, wat een indruk maakte dit dier, een machtige stel kaken en even waan je, je terug in het dino tijdperk dan moet je toch wel ontzag voor hem hebben, na een tijdje zeg ik ome kroko gedag en weet weer even wat meer van zijn manier van leven, ik vond de baby kroko's toch leuker dan grote ome kroko maar wel erg gaaf hoor, ik vervolg mijn weg via de meest agressieve vogel van Australië deze komt nu alleen nog boven Queensland voor in de tropen omdat zijn habitat steeds kleiner word zijn er steeds minder van deze reuzen waarvan ik de naam nu even kwijt ben die wel verschrikkelijk mooi gekleurd is over zijn nek en een soort van harde kam op zijn hoofd heeft staan,

mijn weg via: kikkers, pozums, ringstaart pozums, jumper mouse en die kan snel hoordat hou je niet bij ze schieten zo voorje neus weg,(schattig) een dillby een soort chinchilla maar dat groter met grote lange ooren als en konijn, ook zijn hier de vleermuizen weer aanwezig en na daarwat meer over te weet gekomen zijn is het voor mij tijd om via de grote grijze kangoeroes op weg te gaan na mijn tot nu toe favoriete buideldier de koala's,

En weet ik al veel meer over ze en ik weet nu zelf hoe ze voelen want ik heb er eentje geaaid hij heet Charlie en was zelfs voor een koala echt super relaxed en vriendelijk en erg aanhaligik sta ook met hem op de foto, hij moest trouwens wel even laten zien dat hij een echte man was, ach ja die mannen ook hé altijd maar opscheppen;) gelijk hun gereedschap in de lucht zwaaien tja..., maar hij stal wel mijn hart, met zijn relaxte gedrag en erg vriendelijke manier.Charlie zat er samen met nog een paar andere mannetjes en vond het allemaal wel prima, de vrouwen zaten apart van hem want ja als je Charlie zag dan begrijp je wel als die zijn kans krijgt komen er veel te veel jongen, sorry Charlie wie weet heb je de volgende keer meer geluk.

Enigszins onder de indruk verlaat ik wat later het Wildlife park en besluit voor een goede wandeling te gaan, ik kom langs Cockel Bay, groene parken, bomen met prachtige paarse bloemen, en fonteinen waar heel veel vogels een bad innemen wat weer een koddig gezicht is, uiteindelijk na echt lang lopen kom ik in eens uit bij Chinatown nou daar dus een kijkje genomen, straatborden in chinees, advertenties in chinees, kranten in chinees, en het ruikt er heerlijk na oosters eten jammie mijn maag wil zeker meer haha maar het is nog geen etenstijd dus verder wandellen, ik vind het hier in de drukte best gezellig maar ben blij als ik weer via een omweg verder wandel na de kade van Darling Harbour, mijn voeten zijn echt moe en ik ook tijd om de ferry te nemen, dit keer de snelle ferry terug na Circular Quay en dan vind ik toch even een plekje aan de haven. Onder het genot van een meat pie met tomaten ketchup ( soort van vleespastei/vleestaart) geniet ik nog even na al voor ik terug na springfield ga met de trein.

Van de week staat er ook nog op de planning om na Balls head reserve, waverton te gaan of zo als de Aboriginal het noemen yerroulbine, dit reservaat is echt sjok vol met Aboriginal cultuur en historie. Het schijnt een soort van aanbedings plaats te zijn geweest voor hun voorouders en dat ze hier heilige ritueelen en dansen uitvoerden, hier vind je dan ook rotsschilderingen en nog vele andere opgravingen van het Aboriginal leven en ook veel verhalen over wat zij noemen de droomtijd het ontstaan van de aarde zo als zij het zien, het lijkt me super en dus ga ik dit ook proberen te onder nemen, als alles goed gaat ga ik morgen walvissen spotten ( mam ik ga het proberen hoor ze kieken en spotten dat was de droom) ik heb er veel zin in en hoop dan ook dat het weer goed genoeg is anders moesten ze het uitstellen hadden ze het over, maar dat zal vast wel want vandaag was het ook 27 graden, en het zonnetje scheen geweldig trouwens voor ausie begrippen ben ik nog aan half flakky of terwijl een aangebrande sneeuwvlokje maar voor Nederlands begrippen ben ik poepie bruin hahaha zo even thuisblijvers jaloers maken wie kan er zeggen dat in november ze buiten lopen met korte broek en poepie bruin zijn????? nou ikkkeee!!!!! dus.

Voor zo ga ik even eten het is nu 19.11 uur en ik ben wel toe aan een maaltijd tot later maar weer, oh ja ik zei twee dagen maar had nu even tijd over en dacht dan gelijk maar even nieuws uitbrengen aan de thuisblijvers

tot het volgende avontuur

report van innie minie

Reacties

Reacties

tommy

zo te horen verveel jij je niet, de reis naar aboriginal is vast heel intersant, wij kijken alvast naar dat avontuur uit. maak maar mooie foto dan kunnen wij thuis ook meegenieten.gr thuis

hey luitjes thuis

die camera schrikt zich bij tijden een ongeluk zoveel word er geknipt ik denk dat ik nu ongeveer op iets meer dan 800 foto's zit tja.... dat ben ik he ik zie zoveel dingen en dat wil je vast leggen voor later om het nog eens terug te zien en ook om thuis te laten zien wat ik heb gezien, tot mails en blogs gr. mij x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!