The discover the world journey's,travel-soul.reismee.nl

Walvissen spotten en dus verbranden als je geen zonnecreme smeerd auwie!!

IK besluit vandaag in aller vroegte na de storm van gisteren het er toch maar op te wagen je kunt nooit weten, gisteren hadden we echt noodweer onweer en takken vielen over de weg en erge ruk winden nou ja van morgen ziet het er in eens weer allemaal anders uit en het is zo waar droog met al een flink zonnetje maar aangezien ik dus vergeten ben me gezicht in te smeren en ik al halverwege ben moet ik toch door wil ik de whale crew halen van Circular Quay. En daar sta ik dan om iets voor 9 uur stap ik op de kade, aan Megan vraag ik of het mogelijk is om per cash te betalen aangezien dat geen gewoonte is weet ik niet of het ook kan, en haar antwoord is wat ik al vaker heb gehoord deze week shure you can love and because your nice i gife you a discount uh zie je nu wel mam ik ben wel lief! dat zeggen de ausie's zelf hihi, niet veel later zit ik samen met een erg aardig stel vanuit canada die hier hun 25 jarig huwelijk viert op de boot, en het gaat een echt ruw ritje worden golven van 1,5 tot 2,5 meter hoog ohhh mensen waar ben ik aan begonnen als ik hier maar geen spijt van krijg, na een uitleg hoe de veiligheid voorschriften zijn en wat te doen bij zee ziek gaan we de zee vol op, ik voel de boot rollen van de ene kant na de andere, de Canadese vrouw krijgt er de kriebels van en haar man en ik liggen echt in een deuk sorry hoor konden we niks aan doen was gewoon grappig bij een hoge golf riep ze ohh god!!! en je hoorde haar zuchten dat was toch best grappig om maar zo te noemen. Als ik om me heen keek na hoe langer we varen zijn er veel meer mensen ziek twee japanners die vol goede moed aan de tocht begonnen vinden het nu wel erg minder tja ik heb nergens geen last van en geniet vol op, de wind blaast goed om de oren maar het is te doen met een jasje aan, en dat terwijl het toch echt 24 graden si maar ja hier op zee is het dan wel koud hoor. En dan na 1 uur en 30 minuten varen word mijn geduld en dat van de anderen beloont door een luid geluid gevolgd door uitgeblazen water aan de horizon, yes walvissen. En dan het mooiste wat ik heb gezien, er springt een hump back whale loodrecht uit het water omhoog en zakt met luide kracht weer in het water, ze is aan het spelen zo word ons verteld, dit gaat zo snel dat ik er helaas geen foto van kan maken, maar waar ik wel foto's van heb is van een moment later. Een paar minuten later verschijnen er twee van deze prachtige wezens aan de oppervlakte een moeder en haar kalf ( baby) zo onwerkelijk en zo mooi om te zien, ze heeft schijnbaar ons op gemerkt want ze maant haar kalf aan tot stoppen met spelen en door te zwemen, we volgen haar een goed half uur tot dat ze even weer verdwijnt onder water voor dat ze opnieuw aan de oppervlakte verschijnt en ik heb zo'n beetje ander half uur van haar en haar kalf mogen genieten dan pas weet je hoe nietig je bent als mens, haar kalf word geboren met een lengte van 3meter en een gewicht van een ton en groeit per dag 19 kg er bij door alleen haar melk te drinken, ze blijven ongeveer 6 maanden tot een jaar bij elkaar en dan is het ieders voor zich ze zijn geen familie dieren en volgen gewoon andere walvissen als ze terug trekken van Antarctica trouwens ze worden in warm water geboren omdat het jong nog geen speklaag heeft, Zo einde les hihi maar wilde dit toch even met jullie delen. Ik vond het zo bijzonder want zo vaak schijn je dus geen mama met kind te zien en ik zag het dus wel, ik heb zo genoten van de 3 uren dat ze echt voor bij vlogen voor ik er erg in had en je mag maar zo lang ze volgen hier bij de wet geregeld en dat is goed ze moeten ok niet gestoord worden door masse etc. wij waren met een klein groepje van 18 mensen ongeveer en dit waren waanzinnige uren, hier na ben ik nog na Watsons Bay geweest, waar ik heerlijk heb gewandeld over kliffen en in een natuurpark, ik heb er kaketoes gezien lekkere schreeuwers hihi, en prachtige uitzichten, daar ontmoete ik Indonesische mensen die over waren voor hun zoons bruiloft hihi ja ik ontmoet overal wel mensen en vermaak me prima met een praatje hier en daar en ondertussen zie ik van alles, dit is wel het leventje hoor vandaag was super. Nog even na de botanische tuin geweest en de andere kant gezien, ik heb prachtige vogels gezien: rare vogels met kromme snavels en een zeer nieuwsgierigheid na mij, ausie eend met jongen, ausie meerkoeten met jongen en die ook geknipt al voerend van jongen yes weer een goede shot! en lorelai's of rozella's genoemd, prachtig gekleurde schreeuwers die zo snel waren dat ik ze niet kon knippen of ze zaten te hoog in de boom er voor. Maar Heb ze wel gezien, morgen ga ik na de Blue Mountains,watervallen, wild leven, een bushwalk maken, en na katoomba, ik ga hier heen met een bus en ik ben dan laat terug als ik niet te laat ben probeer ik nog te mailen en anders de dag er na dan a ik na een Aboriginal reservaat daar had ik gisteren al wat over verteld, thuisblijvers ik wou dat jullie dit met me konden zien, dit is zo gaaf ik heb absoluut geen spijt!!! alleen jammer van die 24 uur vertragen vanavond ga ik weer rugby zien en dat is vanaf nu echt mijn sport ik ga er helemaal in op en vind het super de hele sfeer alles. Tja wat kan ik nog meer vertellen ja dat mijn gezicht behoorlijk verbrand is maar volgens een local die ik hier heb ontmoet in sprinfield is dat zo op te lossen met een ausie middel dus dat uit proberen en ja het werkt de brand trekt er zo uit alleen nog een beetje rood morgen maar heel goed insmeren, al moet ik er wel heel vroeg uit zo ongeveer 5.30 uur maar dat geeft niet ik doe het omdat ik dit graag wilde doen

kan iemands thuis tegen sas zeggen dat ze hier ook berichtjes

kan achter laten en ook kan lezen wat ik doe en dat ik dus geen sms terug kan sturen voor nu alvast bedankt

Reacties

Reacties

roosje

hey lieverd,

hahahaha in middels begrepen via de mail dat ik het ook hier kan lezen ik wist dom genoeg het adres niet meer.
nou heb net even het verhaal met mama walvis en haar jong gelezen super joh wat een verhaal zeg.

en ja ik had zo iets van sms je maar gewoon weet natuurlijk ook niet hoe laat het daar nu is en al die dingen meer ( en beetje dom en het berekenen van hahahaha).
maar goed even goed iets van je te horen en ja de volgende keer maak ik wel dat ik met je mee kom, ik mis je hier veelste erg.

groetjes xx roosje

hallo innieminie

Even weer heerlijk genoten ook zo leuk voor jou dat ieder zo mee leeft. wij kunnen ons zo helemaal voor stellen wat je van al die dieren vind, dierengek dat je bent. hier mist er ontzettend een die ligt zo af en toe treurig in haar mand dat je meelij met haar krijgt, prachtige fotos en wij kijken al uit naar je volgende verhaal groetjes tommy

travel-soul/innie minie voor anderen hihi

tja echt ik heb de tijd van me leven hier, ik snap wel wie er zo treurig op de bank ligt ze krijgt wel een dikke knuffel en extra snoepje als ik haar weer zie, ik vind het een gemak deze blog om zo jullie allemaal op de hoogte te houden,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!