The discover the world journey's,travel-soul.reismee.nl

De Bleu mountains in met een ausie dat is geweldig!!!

Helaas is de planning wat anders gegaan maar goed, hier volgt mijn verslag van de Bleu Mountains, vandaag was ik vroeg uit de veren en samen met een getrouwd stel John en ivette uit seatle en twee Canadese backpakers waarvan eentje een heel aardig meisje genaamd mj, samen met locale aussie Mick gingen we gezamenlijk vandaag met een busje op weg na de regio van de bleu Mountains, kijk als je veel wilt zien en anderen gaan ook tja tel 1 en 1 bij elkaar op en goed iedereen legt in en klaar ben je op weg na een heerlijke dag. we gingen via kleine plaatsjes als linden, etc. Toen we drukke ochtend Sidney achter ons hadden gelaten werd het steeds groener om ons heen via paramata dat echt veel te vol gebouwd is ging het echt over in groen, groen en groener heerlijk genoten van het uitzicht de wegen zijn steil en als je haakse bochten wilt mee maken vooral hier in een klein busje stappen geweldig hihihi, goed voor je maag trouwens net een achtbaan dus ik vond het wel leuk, ik heb vele leuke plaatsjes voorbij zien komen waar ik de helft niet meer van weet sorry, onze eerste werd penrith daar zijn we uitgestapt voor een toiletstop en gaan zitten aan een picknicktafel, na wat drinken en een koekje weer op weg, de volgende stop was onze eerst waterval, te bereiken met een zeer steil naar benden trap maar dat wisten we toen nog niet, op weg dus maar, goed na beneden gaan geen probleem daar hoef je geen conditie voor te hebben wel goed remmen;) maar dan weer op mijn hemel mijn tong lag al halverwege op mijn knietjes bah thuis toch echt weer aan hardlopen doen mensen hey, schaam me dood slome slak stond eindelijk na 10 minuten boven terwijl mj voor mij liep te puffen rende zowat haar vriendin de treden op en Mick die had zo'n beetje gember in de ... je weet wel haha, maar het uitzicht daar beneden was echt alles over bluffend het was het echt waard!!!, warm weer en zweten maar op na onze volgende bestemming, een dorpje die op onze route lag na katoomba om even te lunchen, ivette en John gingen voor een zee menu met krab ik ben zelf gegaan voor een super goed gevulde sandwich met kip en groentes ( trouwens aussies doen allemaal aan hun gezondheid das goedkoper dan junkfood hier trouwens) na dat we hadden gegeten en mj en haar vriendin weer bij ons hadden gevoegd gingen we op na katoomba. Wat een prachtige autorit hebben we gehad, langzaam trekken de kleuren donker blauw, paars en grijs in de bergen aan je voorbij, de wegen volgen elkaar op als een soort van achtbaan en met Mick zijn humor was het echt lachen geblazen, hij heeft aanstekelijke aussie humor en weet erg veel van de omgeving af waardoor we veel maar dan ook heel veel zin in eens wisselt hij van rijbaan, en verteld dat hij ons meeneemt na een Aboriginal plek, wanneer we daar aankomen verteld hij over de mensen van die hier vroeger hebben geleefd en wat het betekend ik ben ontroerd en gefascineerd te gelijk. Hij weet nog een mooie plek om uit te kijken over de Bleu Mountains en we gaan eerst dus nog weg na kings table woozers!!!! wat een UITZICHT adembenemend strekt onder mij zo'n 300 meter in de diepte 100 soorten eucalyptussen uit en dat geeft een blauwe gloed over de bergen en kliffen, het ruikt er heerlijk. We staan he even stil, en gunnen ons tijd het geheel in ons op te nemen. Na weer een uurtje rijden komen we in katoomba aan, oehoe hier zijn we voor gekomen, we gaan een track doen na katoomba falls, onder weg hebben we een adembenemend uitzicht over de three sisters, het verhaal gaat dat een opperhoofd drie dochters had en deze kregen aandacht van drie jongens van een stam waar hun vader de opperhoofd ze niet mee wilde laten trouwen, de jongens wilden stiekem met de meiden weg maar toen vader dit door kreeg stak ha daar een stokje voor, er brak hierop een gevecht uit en om zijn dochters te beschermen veranderde hij ze in steen, ongelukkig genoeg voor de dochters stierf hun vader tijdens het gevecht zodat ze gedoemd waar tot eeuwig in steen te blijven. Als je dan voor de rotsformatie staat geweldig daar word je wel stil van katoomba falls ook dat krijgt je wel stil, mensen wat een diepte waar dat water in valt prachtige hike gehad en het was echt waard, wanneer we later die middag via katoomba na een nationaal park gan op zoek na wilde kangoeroes zien we van alles als we door het park lopen maar geen kangoeroes wel een kakobura een prachtige vogel, waar we wel op moesten passen was dat Mick ons verteld dat 4 van de giftigste slangen van OZ hier voor kwamen dus goed kijken waar je de voeten neer zet geen zorgen hoor we hebben het allemaal overleefd! en niemand achter gelaten;), na een middag vol heerlijke indrukken rijden we terug, we stoppen het busje bij de ferry en Mick neemt daar afscheid van ons, de meiden, ik en John en ivette stappen op de ferry. Dit was echt een super dag ik reis dan wel alleen maar ben nooit echt alleen altijd mensen die ik ontmoet en net als vandaag als je de zelfde kant op gaat deel dan in de vreugde, en met een locale aussie zie je echt veel meer dan je ooit zelf in je eentje had uitgevonden, dus Thanks mate, Mick your the best!!. Op cirular quay splitsen onze wegen, de meiden gaan de ene kant uit en ivette, John en ik gaan nog richting de botanisch tuinen we willen nog even wandelen en rond deze tijd zijn er altijd veel vogels te vinden, na een tijdje word het ook tijd voor ivette en John om verder te gaan onze wegen splitsen en ik loop verder door de tuinen, dit keer een rozella/ lorriekiet op de foto gekregen en zo'n beetje verjaagd door sissende meerkoeten die boos waren omdat ik over de brug liep later zag ik dat een vrouwtje er naast lag met kuikens logisch jongens rustig aan, ik loop door vind de haven terug na trein en op na mijn voorlopig thuis, gelijk internetcafé in gegaan om jullie een nieuw verhaal te schrijven. Morgen ga ik wat Aboriginal dingen zien, dus ik zeg tot aan de volgende avontuur

IK HEB DE TIJD VAN ME LEVEN, NEW SOUTH WALES ROCKS!!!!!!! YEHHHHHH

cheers, m down under

Reacties

Reacties

tante sien [zus]

hoi meissie blij om te horen dat je je uitstekend vermaakt hier is het koud en regenachtig veel plezier en tot en ander verhaal

roosje

hey mafkees,

klinkt super gaaf daar wilde inderdaad dat ik daar bij jou was, lekker vakantie en heel veel dingen zien.
heerlijk genieten dus, ik ben steeds benieuwder naar je foto's en eigelijk naar het land zelf.
super allemaal,

groetjes roos

He tante sien!!!!

zussie het si te gaaf voor woorden geweest en e tijd is te snel voorbij gegaan na een regenachtige start is het nu bloedje warm en lekker zonnig, plezier zal wel lukken zal nu eerst gaan eten met en glaasje wijn en dan maar pakken voor morgen tot het volgende verhaal groeten aan zwager daar, dikke knuffel liefs mij

Hey roos

foto' foto's geplaats vandaag lang niet alles gewoon een paar anders zou e computer gelijk voerload worden van alle foto's die ik heb gekiekt

xxx mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!