The discover the world journey's,travel-soul.reismee.nl

Mijmeren in Karori sanctuary, Wellington new zealand

Ja, ja ik heb me luxe gegund,....oké ik had dus geen zin om 11 uur te hobbelen van af wellington na Auckland en dus me zelf getrakteerd op een ticket en daar door blijf ik hier wat langer.

Mijmeren in Karori,

Ik wou dat ik dit kon opnemen wat ik nu hoor, om mij heen hoor ik de vogels fluiten en het uitzicht is waanzinnig. Op momenten als dit mis je thuis om ze dit ook mee te geven om te delen wat je ziet, heel mijn ziel komt hier tot rust. Een tui fluit alles na wat hij hoort hij is een zeer goed imitator, en is een gewillig metgezel op mijn mijmer momentje. Ik heb voordat ik even aan de kant was gaan zitten al een black litle shag gezien en ook de grote shag zwart en wit van kleur, na een paar tuatara geweldige reptielen die al meer dan 200 miljoen jaar leven hier in nieuw zeeland, word de track vervolgt, geuren zo veel geuren en zo veel vogel geluiden en andere dieren om je heen echt om elke hoek is het meest waanzinnig uitzicht die je kunt bedenken te vinden helaas kunnen we de litle spoted kiwi niet vinden jammer maar het is niet erg, Karori is prachtig. Ik zal nog even beschrijven dat we de weta hebben gezien de wat? nu de weta een supersize insect van 7 cm groot in lengte je leest het goed, geen zorgen deze vriendelijke reus is vegetariër hihi, hij ziet er wel echt super uit wow, net als de wellington weta iets kleiner maar net zo spectaculair, mam zou griezelen van deze beesten dat weet ik zeker en zus er voor op de loop. Na klimmen en dalen en nog meer lopen en nog meer klimmen en dalen zie ik twee hihi( geel/blauw/zwart van kleur)vogeltjes, bellbirds( zangvogels)en ja daar is ie weer de tui het ziet er geweldig uit en als je hun gebabbel hoor is het nog beter dan wat ik schrijf haalt er niet bij het moment, dan een beetje meer klimmen,via een uit kijk post een waanzinnig uitzicht die ik nooit of ter nimmer zal vergeten, op het net vlies gebrand. En dan na een wandeling over een dam en een hangbrug waar ik eerlijk waar wel de kriebels van kreeg, zie ik om een hoek in eens oog in oog bij een voederplaats de kaka ( olijf kleur met bruinig en oranje onder de vleugels een soort papagaai) jeetje wat zijn ze groot zeg, gulzig drinken de jongens van de nectar, en ja er word bij gepeuzeld met noten, bessen en zaden, na de gehele track uit te hebben gewandeld hebben zich aan het lijstje de nieuw zeelandse kleine zwarte eend gemeld en familie eend met jonkie!, het maagje begint nu wel te grommen tijd voor lunch dus dat word een chai late en een kip en cranberry sandwich hmm heerlijk, helaas ook aan deze mooi dag komt een einde terug op weg na wellington vanavond wijn en karaoke in blend dat word gezellig dus, net rijst en groentes gehad en friet op zijn nz's met aoli mayo ( knoflook mayo) tot zo ver mijn avonturen voor vandaag dit was een super mooie dag het bewijs zie de foto's

hi guys today karori, ohh never seen such a beautiful place it really gave mepeace inside of the soul and soon you forgot were you were it all, every were tree's and birds and really beautiful it was such a amazing place to be, from bellbirds, hihi birds, kaka's and so much more its a oasis in the middle of a city you don't even know anymore that you are in wellington, its so nice to walk around here and do some tracks, you come to your self again and I think you connect again whit the centre and all is good, so yes I know a short update but they wait for me in blend for karaoke tonight and some whine I have to go, so till the next update

with love me xxx m

Reacties

Reacties

thuis

prachtig heel gave fotos en leuk verhaal tommy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!