The discover the world journey's,travel-soul.reismee.nl

Samenvatting Nieuw Zeeland en Australie met nog wat tips

Samenvatting van een onvergetelijke reis:

Door deze reis is mijn liefde voor Australië en Nieuw Zeeland niet afgenomen het is er denk ik alleen maar groter door geworden, na een stroeve start heb ik van af het begin genoten van een onvergetelijke reis ik ben nog al avontuurlijk aangelegd en mag dan ook graag nieuwe ervaringen op doen, het reizen door deze landen is zo gemakkelijk dat het zelfs voor de beginnende reiziger te doen is, spring op een greyhound (www.greyhound.com.au), een hop on bus, Als je maar kort in een plaats bent of u bent met kleine kinderen en je wilt toch veel zien dan zijn de Hop On Hop Off bussen een uitkomst. Ze gaan via een route langs de belangrijkste bezienswaardigheden. En je kunt met een kaartje zo vaak in- en uitstappen als u wilt. ( vaak ben je voor nog geen 20 dollar de stad door gekruist ideaal of voor 35 dollar via het platteland na Auckland vanaf wellington bijvoorbeeld) of ga met een reismaatje in de camper het land door, de prijzen voor brandstof vallen relatief mee en je hebt een hoop vrijheid je reis in te delen zoals jij het wel de trein nemen zoals de Ghan ( een zeer mooie rit tussen Adelaide en Darwin) of de the Overland (tussen Melbourne en Adelaide) http://www.railaustralia.com.au/ hier vind je nog meer informatie over de treinen in Australië en in Nieuw Zeeland zijn de bussen bij uitstek de beste mannier van openbaarvervoer of een binnenlandsvlucht, de benenwagen en zelfs de fiets is een mogelijkheid, en wil je liever niet alleen dan zijn er nog andere mogelijkheden als bijvoorbeeld rondreizen kort en lang in diverse klasse zowel voor singel als mensen in relatie er is voor ieders wat wils of je nu 20 bent of 70 genieten doe je er en de mensen helpen je met liefde te komen waar je moet en moeten ze ook die kant op dan is het vaak hop on i will take you and hup je bent er de uitnodigingen voor de wel bekende barbie's vliegen je soms om de oren en na een rondje in de locale pub kan je niet meer stuk en heb je vrienden voor het leven er bij, een partij cricket of game rugby mag dan niet ontbreken, het land van de outback, weddenschappen en de sportfanaten het is een zeer divers landschap wat aan je neus voorbij trekt maar niets voelde zo als thuis als Nieuw Zeeland ik had dat nooit zo gedacht tot dat ik voet zette op auckland airport, alle stress viel letterlijk van de schouders, jaren vielen weg alles was compleet en toen ik de volgende dag door reisde na wellington was er een vertrouwd gevoel, ik heb dan ook mijn spul aan de kant geschoven en ben gelijk door de straten gaan lopen het zonnetje was bij tijden heerlijk op de huid en zelfs al was het weer wat minder dan maakte de omgeving het veel al wel weer goed ik heb dan ook geen moment verveeld en menig keer in verbazing gedacht dit is zo herkenbaar en zo veel mooier, het was genieten in de ochtend te worden begroet met vogel liederen, genoot ik in Australië van de bont gekleurde Loralei's en Kakatu's, hier is de Tui, Bellbird en menig ander je aan het verbazen in de ochtend gloren ze leken zich wel extra uit te sloven,ik ben ze ook veel tegen gekomen in kaori das echt een aanrader voor als je van rust houd en gewoon wilt genieten voor een dag en toch lekker wilt wandelen, of de mooie parken en aangelegde tuinen toen ik dan ook in de botanische tuinen wandelde keek ik echt me ogen uit prachtige varens meters hoger dan hier daar valt dat kamer varentje echt in het niet bij, de kleuren waren zo leek het zo veel helderder dan in Nederland, de geuren zoet en verleidelijk, een oase van rust, vooral de rozentuin was erg mooi aangelegd zo veel soorten bij elkaar en dan in de meest ui een lopende kleuren en schakeringen en van enkel na dubbel bloemig echt super, en ik kan met recht zeggen dat het me zeer goed deed, de uren vlogen elke dag weer voorbij en toen ik wellington gedag moest zeggen wilde ik eigenlijks niet meer vertrekken ik wilde de mensen hier niet achter laten en wilde wellington niet verlaten maar toch de reis ging verder, van besneeuwde bergtoppen, helder blauwe zee en daad werkelijk adembenemende uitzichten, af gewisseld met steden en dorpjes en soms veel en soms geen enkele toeristen, de mensen zijn overall heerlijk en ja hier en daar vind je wel eens een rotte appel waar niet zou ik zo zeggen, ik denk dat men hier bewuster leeft dan in Nederland, we leven hier met zijn allen zo gehaast dat we vergeten te genieten van ons natuur en de mensen die ons lief zijn, er luid dan ook niet voor niet een kreet als: soms moet men ver gaan om dat wat dichtbij is te vinden en zo is het vaak ook, ik keek er wel na uit na de msn momenten met thuis of de berichtjes ie ik mocht ontvangen zowel per sms als msn etc. alles was even leuk om te horen en na wat ik heb begrepen was het thuisfront ook erg blij zo met me mee te kunnen leven, ik vergeet dan ook nooit meer dat wat ik hier heb gezien dat blijft me echt wel bij. De natuur is overweldigend schoon en nog echt puur vooral het zuider eiland is voor vele het mekka van de tracks and genieten van natuurschoon van pelsrobben, pinguïns, albatrossen, bergen, walvissen, dolfijnen, de kiwi's, de kleuren en geuren, bossen en grote reuze kaurie's ,beekjes en watervallen oh zo veel om op te noemen. Ik heb genoten van elk gesprek dat ik heb gevoerd tijdens mijn speurtochten door de landen en veel ontdekt niet alleen over anderen ook over mezelf dingen die je van zelf sprekend vind maar dan hier net anders worden. Nog voordat ik terug zou gaan lag het besluit alvast hier zou ik weer na toe gaan, dit heeft met veroverd op een manier die niet uit te leggen valt de wereld in het klein je vind hier alles. Van de adrenaline kick tot aan de rust van strand bakken goed doorzakken of surving the waves, elk gebied heeft zijn eigen glorie en hoogte punten en je raakt echt nooit uitgekeken ik snap heel goed waarom er velen hier nooit meer weg gaan, en waarom er ook vele hier hun geluk kwamen beproeven van de goudzoekers tot aan de avonturiers, das ook zo mooi dat je hier bij de gewone mensen de meest mooie verhalen hoort, en elk van die verhalen heeft zo zijn eigen weg na je hart. Ik heb wat ik al zei van elk gesprek genoten en een ieder heeft zo zijn eigen manier om de trip te ondernemen, en dat is ook het leuke van reizen het ontmoeten van mensen en van elke ontmoeting leer je weer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!