The discover the world journey's,travel-soul.reismee.nl

IK BEN JARIG!!!!

het klokje geeft half negen aan, de vogels fluiten en de frisse lucht komt door de openstaande luiken na binnen, i m happy its my birthday yeha, ik heb net mijn tanden gepoets en me klaar gemaakt voor een nieuwe dag. Het is de ochtend van mijn verjaardag, het zal een mooie dag worden vandaag en de zon schijnt al, en als ik in de spiegel kijk zie ik er nog net zo uit als gisteren en ook voel ik me niet ouder. Zo nu eerst tijd voor het smokkelpakketje van ma ( tja je zou die vraag maar krijgen dan hadden ze toch raar aangestaard bij de douane haha) als ik het uitpak blijkt het een nachthempje te zijn marine blauw en heel zacht, ik moet lachen om de aktie van me moeder echt een streek voor haar. Wat ik tot nu toe heb gezien van venetie is erg mooi, maar eigenlijks wilde ik vandaag na murano maar ik kwam er al gauw achter dat venetie niet bepaald goedkoop is dus is de planning om gegooid. Al noemen ze dit de meest romantisch stad op aarde ik zou het niet zo willen noemen persoonlijk, het ademt heel veel historie uit en is zo anders dan de meeste plekken maar romantisch nee niet de meest romtische plek voor mij die ligt in nz maar das persoonlijk. De klokken luiden hier met regelmaat, dat heb je dan ook wel met de honderden paleizen en kerken van venetie. Zien de dames er gekleed uit en lopen ze volgens de laatste trend er bij, en hebben de mannen zo nog meer met mode wat op en flirten ze opelijk met de vrouwen om hun heen al hebben ze een madam aan de arm tja das wennen maar zal wel italiaans zijn haha. Heerlijk eten en lekker weer, er is veel te zien dus ik heb dan ook niks te klagen.

13.21 basilea

Zo de ochtend heerlijk wezen slenteren,informatie rijkerweten we even weer wat meervan maskers af. Er is 1 wel heel beroemd, de casanova, ja inderdaad na die beroemde rokkenjager van venetie gemoemd. Er doen vele verhalen de ronde over de ze man en menig italaanse man bewodnerd hem stiekum ook, al vond hij de ware liefde nooit, maar goed ik dwaal af even verder met het verhaal. Al slenterend door de canalle regio gelopen bruggetje op en bruggetje af en steegje hier en steegje daar er is zo veel te zien, markt over en lekker neuzen. Na zo'n beetje 3 uur wezen lopen,en een paar masker ateliers bezocht en ik vond dat zeer interesant heb gezien hoe de maskers met dehand werden gemaakt en beschilderd in verschillende kleuren, menig "toerista "in de gondela's gezien en ook de vaporette af en aan zien gaan de watertaxi dus die echt sterfens duur is serieus toch wel zo'n 60 euro dus. Ook wat kerken in geweest maar uit resect heb ik geen foto's binnen genomen. Bij de billo boodschappen gedaan en wat toetjes en drinken etc. en bananen later weer de weg na basilea vervolgt. Via de markt terug gelopen, de zon was al aardig aan het schijnen en het werd al warmer. Dus zo even een broodje eten. Oh ja ik heb zelfs even voor fotograaf gespeeld en een italaans stel een paar keer op de foto gezet lachen joh das echt iets voor mij. Ik heb nu al een paar keer bella donna of bella senora om de oren gehad, ik lach er wat om en denk dan bij mezelf stelletje flirts. Het zit ze in de gene haha, of ze denken lief zijn en geld verdienen dat kan natuurlijk ook haha, hoe het ook zo, er word wat afgevloten en geflirt hier op de straten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!