The discover the world journey's,travel-soul.reismee.nl

Een verhaal apart

17.45 uur

ter eere van mijn verjaardag uit eten geweest wat een verhaal apart was, maar goed ik had niets te klagen hoor. het is prachtig weer dus hup op naeen ijsje bij de gelateria, een mint gelato later lekker struinend door de straten. Dit is echt genieten hoor, tuurlijk moest er op mijn verjaardag geproost worden en dat werd gedaan met een dolce, zo dat werd wel gevoeld ( je word er wel vrolijk van zo) genietend van het weer en het uitzicht lopend door de straten denk ik wat een verjaardag zeg heerlijk zo, De brug over en het word eindelijk rustig voor venetiaanse begrippen, de toeristen zoeken langzaam hun hotel op en het word al wat donker, de lichten worden ontstoken in de straten en venetie begint sprookjes achtig te worden het leven voor de venitanen zelf begint nu echt, om plus minus 21.00 tot 22.00 word er hier gedineerd,langs murano ateliers al wandeld en genietend gaat het verder. Nog even het verhaal van de maskers; traditoneel word er in februari carnaval gevierd daarbij horen maskers en mooie kostuums zowel voor de heren als de vrouwen, de casanova, joker en la doctore zijn typisch voor de heren, de dokter met zijn lange neus zodat hij niet bij de pacienten kon komen en hij dus ook niet ziek kon worden en ander gevolg was dat deze man in aanzien eigenlijk ook geen contact kon maken en dus vrijgezel was, dat terwijl de joker puur voor vermaak zorgde en met zjn grollen de lach van de dames trok wat hem erg in trek deed bij de vrouwen en ja casanova die hoeft geen uitleg de man die er een sport van maakte vrouwen het hof te maken. Voor de vrouwen zijn het de halfe masker, maskers op steel of de vrouwelijk jokers, wat van adelijk na de werk dames gaat ( althans het uitbeelden van het verhaal) dit is een anonieme vorm van carnaval vieren14 dagen lang waarvan ze 8 dagen de maskers en kostumms dragen tja das wel even wat anders dan ons carnaval.

21.10

De koffer is ingepakt voor morgen en ik heb het bad nog even laten vol lopen. ik zal nog even vertellen van de uren hier voor.

Na omgekleed te zijn en bij geparfumd etc, word er nog even op uit gegaan voor een laatste wijntje, in een 'Oriantale tratoria' aan canalle grande beland daar aan een tafeltje zittend met een cabernet rood in de hoek van mijn gezichtsveld aanschouw ik een echt italiaans gezin genieten van het diner, het jongetje van de familie heeft het druk met zijn vader te vertellen over de dieren die op zijn kaartje staan en doet ze vrolijk na, het is een leuk schouwspel tussen vader en zoon. ik ben bestmoe ( al zijn anderen dat niet) maar heb een heerlijke verjaardag gehad, aan de wanden hangen olieschilderijen van dieren, een bobcat gaat gepaard met een kiwi in de hoek hoe is het mogelijk vorgi jaar zat ik nz en nu in italie kom ik de kiwi weer tegen dat bedenk je niet!.

Het is perfect geweest en ik zal in bad gaan en dan lekker slapen.... morgen er weer vroeg uit

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!