The discover the world journey's,travel-soul.reismee.nl

From christchurch up to kaikoura

Zo hey daar was ik eindelijk weer eens in de ether snorry jongens

Undecided
geen internet gehad de laatste dagen, nou na het ariveren op het vliegveld van christchurch werd me al snel duidelijk christchurch is verre van wat het eens was. De vlucht ging lekker snel en ik had weer eens geen moeite met de douna eigenlijks wel vreselijk gelachen met de douanee
Tongue out
tja het is soms leuk om een europeese te zijn, het ging echt nergens over maar goed die kiwi's kunnen nou eenmaal flirten of misschien heb ik dat dan alleen maar, ach maakt niet uit was snel door de hele zooi en opweg na foley, onder weg zag ik pas echt hoe groot de schade nu nog is, breuken en scheuren in de wegen en overal roadblocks, dan komt het centrum van christchurch in zicht echt wat erugg, je wilt dit niet geloven maar het is verschrikkelijk en dan moet je bedenken wij reizen hier door en zij moeten hier wel bijven wat is hun andere keuze anders, er is niks heel meer van het eens prachtige katedraal en haar plein, overal glas in de etalages, half ingestorte gebouwen of zelfs alleen een deur die overeind staat, ik heb er zo ver als mogelijk was rond gelopen en het leek op een spookstad, zo rouw, je ziet bij diverse plekken nog bloemen liggen en dan weet je weer in alle aardbevings bij elkaar is er zo veel leed hier geweest en nu word er langzaam aan de brokstukken op gepakt ze zeggen dat het nog wel tien talle jaren duurt voor ze weer zijn waar ze waren, ook de gedenk plek waar 134 doden zijn herdacht alles drukt je op de feiten van moeder aarde, ik was dan ook blij en dat is zonder gekheid dat ik er weer kon vertrekken, er valt niets meer te doen wat ooit daar zo gewoon was, dus nu zit ik na een reis van een paar uur in het oh zo mooie kaikoura. het eerste wat me opviel tijdens het reizen waren de schapen ja de schapen van nz zijn berucht en beroemd, ze zeggen er zijn meer schapen in nieuw zeeland dan vrouwen of mannen? ahaha. Ach best lekker een stukje lam
Wink
de reis voerde door bergen die half in de mist lagen kleine plaatsen, boederijen, wijnerijen, koeien en tunnels die zo nauw waren dat je afvroeg of het ging passen! en dan is het daar na al die plekken voorbij de oh zo mooie kustlijn van kaikoura, de bergen zijn het eerst wat je ziet dan rechts de oceaan de grote blauwe reus uitgestrekt naast je met de golven die beuken op de kust. Op de rotsen liggen seals te zonnen n de grauwe lucht zie ik geen zon maar wie weet hopen zij op beter weer. Hier zit ik dan in een internet cafe niet veel later in dit prachtig plekje van nieuw zeeland en schrijf sinds de laaste keer weer na huis, met de medeling morgen ga ik samen metde duitse louisa de whale whatch doen erg cool om 10 uur in de ochtend, haar heb ik ontmoet in christchurch en al hoewel we niet met het zelfde vervoer zijn gekomen kwamen we elkaar bij toeval hier tegen in de fish lodge en hebben we samen geboekt voor morgen, bij aankomst afscheid genomenvan derest die door gaan na picton en blenheim want hier blijf ik nog 4 nachten en dan is het doorna picton voor mijdan begint daar nog 2 dagen fun voordat mijn boottocht begint waar ik overigens veel zin in heb. Het regent helaas vandaag wel maar verder is het goed vertoeven hier, tot de volgende blog maar weer de foto's volgen zo snel mogelijk

love from nz xxx

Reacties

Reacties

tante sien

hoi avonturier hier een berichtje van tante sientje.
je kon de beelden van christchurch van de televisie nu goed herkennen zeker door die bevingen .Ik vondt het verschrikkelijk op de televisie lijken en moet nagaan jij ziet het hoe nu in het echt er uit ziet. overigs ik ben wel blij dat je het goed naar je zin hebt down under.
tot de volgende verhaal xxxx nan tante sien

tommy

hallo eindelijk weer een berichtje van jou, begrijpelijk dat daar alles veranderd is door de aardbeving, alles ziet er nu anders uit wij dachten dat je al aan walvis spotten was geweest. maar dat komt dus nog nu veel plezier. gr ons.

Geert

Douanes die flirten? Nee hoor, dat ligt dan in ieder geval niet aan je uiterlijk. Ze zullen wel een uitzonderlijke goede dag hebben gehad.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!