The discover the world journey's,travel-soul.reismee.nl

Lochmara

Ik heb een geweldige dag gehad die een afsluiting met een gouden randje heeft gekregen of beter gezegt silver, maar goed beginnend bij het begin om 9 uur vertrokken met de boot op weg na lochmara, een heerlijk boot tochtje wat uitnodigde om eens goed om je heen te kijken wat het ishet ook mooi hier waanzinnig gewoon, niet te geloven dat ik hier van mag genieten.Lochmara kwam inzicht en we meerden aan,daar aangekomen was het gelijk duidelijk dit is het voor mij lekker vrij de natuur in heerlijk wandellen en vogels horen fluiten, genieten van de mooie omgeving, kunst bekijken en de tijd aan jezelf hebben. Dit was daadwerkelijk een stukje hemel op aarde, zo hey en dan diede rust en de omgeving alles maakt het tot een geweldige plek. Ik had vandaag weer eens leuke gesprekken gehad dit maal met een nederlands jongen en zijn nieuw zeelands vrouw uit blenheim die met hun kindjes en zijn ouders daar waren erg leuk en gezellig, de schipper anex klusjesman en een 87 jarige oude school jufrouw in wetenschap en natuurkunde geboren nieuw zeelandse geweldig die spontane gesprekken ik hou er van, elke keer als je weer nieuwe mensen ontmoet maakt het je hart weer groter van een ieder kan je leren en je neemt overal weer een stukje van mee. Vandaag was weer zo'n dag om in te lijsten tui vogels, inheemse duiven en bellbirds zongen de zon scheen en ik ben dan ook iets verbrand weer terug gekomen maar het was het waard, de boottocht en het lekkere windje was relaxt. De dag heb ik afgesloten met een laatste plekje gevuld aan de bedelarmband daar hangt nu een maori bescherm heilige aan een tiki, die vind je afgebeeld bij de marae's van de maori mensen en heeft een heilige betekenis dit is zo cool en ben er zo blij mee, soms zijn woorden niet genoeg en dan voldoet een lach of omhelzing meer, ik ben dankbaar voor die momenten die ik mee kan maken en heb dan ook mijn hart verloren aan het land en een paar waanzinnige mensen hier! En nu telkens wanneer ik kijk na mijn armband zal ik daar een stukje nieuw zeeland vinden en wel een hele speciale gedachte aan mijn maori band denken die ik hier heb gekregen. Morgen varen na wellington door de marbouro sounds dus ik heb nog een avond en ochtend voor de boeg hier in Picton en dan begint het volgende avontuur al weer. Ik zal Sheira en John en de meiden erg missen maar alle herinderingen zitten hier in mijn hart en die zullen er ook altijd blijven, pff sentimentele ik ook tja krijg er van als je genieten mag van zo'n mooi stukje land.... stilte genieten nog even dan.

houw van de mensjes thuis, dikke knuf aan fem

aroha whanua ,

liefs van uit picton aan familie thuis, dat is de vertaling van de bovenste woorden

xx mij

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!