The discover the world journey's,travel-soul.reismee.nl

Belgie

Dag een.

Binnen een half uurtje gepakt en toen op weg na Mol, voor een beetje lol.

Het huisje ( lees caravan) was echt klein en het leek daardoor meer op kamperen dan een chalet vakantie, maar je moet er zelf wat van maken en dat doen we dan ook. Er word wat afgelachen, das ook belangrijk. Binnen 4,5 uur waren we op plek van bestemming, de rit ging best snel en na twee pitstops was het bordje Belgie in zicht, er was veel te doen daar voor de gasten zo wel voor klein, als groot. Na een gemakkelijke maaltijd ( frietekes) een lekkere wandeling gemaakt even de benen strekken, de omgeving is hier bosrijk en ook is er een grote visvijfer en soort van buitenplas waar de kinderen in kunnen zwemmen.

Dag twee bracht Brussel.

Vroeg op in de ochtend zo heb je het meeste aan de dag, na een ontbijtje met eitje! Aan de boodschap voor het nodige (koffie!) weer terug na het huisje en dan op weg na onze bestemming voor de dag Brussel. Via belgisch Limburg en Brabant ging onze trip ( toch een beetje nederlands gevoel bij het lezen van die namen), onderweg kwamen we een aantal gekke plaatsnamen tegen op den duur was het een sport om de gekste te vinden en waar hartelijk om gelachen werd ( Balen, Geel, Aarsbergen, Ham etc.) De weg na Brussel toe ging door een glooiend landschap, wat vele mooie vergezichten opleverde. Onderweg hadden we dus veel te zien en na een kris/kros tour door Brusselkwamen we uit in een parkeergarage onder een hotel waar nog plek genoeg wasdus auto gestald en hop op verkentocht. Al met al een gezellige boel we hebben wat gelopen door het centrum van Brussel, hoge moderne gebouwen wissellen af met prachtige oude gebouwen. Uiteindelijk begon er wel wat te rammellen dus opzoek na wat te eten. Brussel een drukke stad maar met gezelligheid, na een lekker broodje was de trek ook weer gestilt op een terasje. Nog wat geshopt en toen was het tijd om terug te gaan wel aangebroken. Toen we terug kwamen bij het huisje lekker wezen pannenkoeken eten en wouden we zwemmen maar bleek het bad al gesloten te zijn dat is nu verschoven na dag 3

Dag drie

Olmense Zoo, zwemmen en Bingo

Na een rustig ontbijtje opweg na Olmen, daar zou een hele mooi zoo zijn. En inderdaad het was een mooie zoo, oke ja somigge dingen waren wat verouderd het is niet anders, maar andere dingen waren echt mooi, de savanne bijvoorbeeld waar de dieren in een grote groep konden leven, olifanten en giraffen met hun lange nekken mooie dieren hoor ,of de prachtige lola een zwarte panter maakte ook veel indruk, in de tropische kas kwamen we er achter dat het toilet een kakhuis is haha en dat vroeg natuurlijk om een kiekje hier zijn we dan de humor ook wel van in en na een heerlijke wandeling door het park waar we ook nog een albino walibi hadden gespot kwamen we uit bij witte leeuwen welpen en een poema welp wat mooi die dieren, na wat te hebben gegeten moesten we tocht even terug nog een blik op de welpen werpen prachtig en aan aandacht hadden ze geen gebrek, fotocamara's klikten een eindweg en hier en daar werden wat aaitjes gestolen je kon ze zo aan raken en daar maakten ook wij gebruik van net als iedereen om ons heen, een unieke kans. Wat een afsluiting van een dag zoo, uiteindelijk terug gereden na het huisje voor een lekker bakje soep met ballen, hollandser kanhet niet. Daarna opweg na het zwemparadijs, heerlijk water lekker gezwommen en nog even in de bubbelbad gezeten zeer ontspannend voor mij al weer een hele tijd geleden dat ik gezwommen had maar het was echt heerlijk zo. Iedereen genoot en daar ging het om. In de avond zijn we nog even na de bingo gegaan, gewoon voor de lol een lekker rustig avondje. Ook aan deze dagen kwam weer een einde het bedje werd weer opgezocht nog een laaste avond voor vertrek weer na nederland.