The discover the world journey's,travel-soul.reismee.nl

Sliema, Malta

Nog twee nachtjes en dan gaan we de zon te gemoet in de het mooie Malta, heel veel zin in vooral als je ziet wat voor mooie gebouwen er zijn lekker kleurrijk ook veel roze en zandkleurig gesteente,je kan zeker wel zien dat het bij verschillende culturen heeft behoort. Er word gevlogen naar Malta met de luchtvaartmaatschappij Air Malta. Vanaf de luchthaven in ca. 20 minuten in Sliema dus dat valt reuze mee lekker gemakkelijk dit keer hahaha dus dit keer gaat de reis na Sliema, Sliema is een plaats aan de noordoostkust van Malta. En ligt slechts enkele kilometers ten westen vanValleta. Wat bijna een openlucht musea is met al haar mooie bouwwerken, tevens is Valleta de hoofdstad van Malta. Doordat tussen de beide steden een zeearm ligt (Marsamxett Harbour) is het echter toch een stukje rijden van Sliema naar Valletta. De kustlijn van Sliema begint bij de plaats Gzira en loopt door tot St. Julian. In het Maltees wordt de plaats Tas-Sliema genoemd. Die naam betekent zoiets als 'vrede', zo iets als vredige haven. Het is na maltese maatstaven een hippe stad, je kunt er lekker eten, winkelen, flaneren aan de boulevaard,sightseeing,het haven enzovoorts. Er is genoeg te doen van het beleven van cultuur tot de natuur, de tijd zal dan ook wel weer snel gaan vaak is dat het grootste probleem veel te snel voorbij. Je vind er een groot fort,tigne genaamt. Vanaf de boulevard langs de Marsamxett haven heb je uitzicht op het Manoel-eiland en Valletta. Het is een middeleeuwse stad met een rijk verleden. Hier bevindt zich de grootste natuurlijke zeehaven van Europa. In de 16e eeuw werd de stad gebouwd door kruisridders en herbergt een schat aan archeologie, kunst en cultuur.Hier vertrekken de rondvaartboten naar alle toeristische bestem-mingen rondom het eiland. Ook kun je hier nog wat prachtige woningen in Victoriaanse stijl treffen. Het ziet er aan de ene kant tropisch uit, en heeft een mix van bouwstijlen moors, arabisch, italiaans etc. een kleurrijk geheel zo. Het verblijf in Sliena ligt direct aan de boulevard met een mogelijkheid gebruik te maken van een zwembad, binnenbad en vele mogelijkheden op loopafstand zitten we hier wel goed. Internet is ook binnen handbereik daar dus alles lekker makkelijk dit keer. Er zijn al ideetjes geopperd voor het gebruik van een spa en welniss dus wie weet doen we dat ook wel, altijd gezellig toch. Sliema en St. Julian's zijn vrijwel met elkaar vergroeid en vormen samen een bij iedereen zeer geliefde vakantieplaats en een bij de Maltezer bevolking favoriete woonplaats. Dus een bezoekje aan St. Julian word ook niet uitgesloten en als je dan het weer hoord voor de komende tijd heerlijk vooruitzicht gemiddeld tot 32 graden, dus dat komt geheel goed, ook zit er nog een uitstapje na Gozo in gepland, Het eerste wat opvalt is de oase van rust die het eiland met haar vriendelijke bevolking uitstralen. kijk als je dat leest dan wi je wel even zien wat het is toch. al met al we hebben er zin in we gaan inpakken en de boel klaar zetten.

groeten tot op Malta