The discover the world journey's,travel-soul.reismee.nl

Valletta en doe maar duur;)

Valleta word het dan voor vandaag, met de Ferry na Valleta gegaan vanuit Sliema, een tochtje voer het water is zeer aan te raden met deze temperaturen, dan doemt Valleta op aan het rand van het water,de stad was echt mooi oud en cultuur rijk, stijle omhooglopende kronkel wegen leiden na het hart van de stad het was de klim meer dan waard, wat een ware schatkamer je daar boven vind prachtig. ST paul's kathedraal bekeken van buiten af, het was te warm om na binnen te gaan hier is het namelijk 32 en oplopend tot 36 bij tijden lekker bakken dus. Uiteindelijk lekker door de stad gewandeld en terecht gekomen bij het Grand Palatzo, prachtig oude kleden aan de muren, schilden van ridders in de gangen, lodewijk stoelen, pracht en praal overal waar je keek, van marmerenvloerenmet ingelegde wapens, en wapentuig toe er was zo veel te zien niet normaal echt hey echt zoveel wapentuig heb ik nog nooit in mijn leven bij elkaar gezien!!!!!!

Tongue out
maar het mag gezegt worden de maltezers weten hoe je allure aan geschiedenis geeft, je zwalkt echt terug de tijd in van deridders, het pracht en praal van oude paleizen en de tijden van wel leer en ook een kijkje in de tuinen was nodig aan de andere kant van Valleta wat een uitzicht over de haven , rustig op een bakje zitten en genieten is echt een aanrader hier, super gewoon. Bij terug komst werd een tweede idee geboren, een decadante wel te verstaan op na de Spa was het antwoord tja je moet je af en toe eens laten pamperen en wat is dan beter dan de spa en we hebben dan ook een vrouwendagje gehad in de middag massage's, crempjes en olie's hmmm heerlijklaten pamperen. Massage's waren super relaxt echte weldaat,vanavond gaat de tocht na de Stella Maris Patroonheiligen feest, een hele mond vol ik weet het maar goed ben wel nieuwschierig geworden als je de verhalen hoort en het zo groots word gevierd,wat samen gaat met snoeiharde knallen alsof een kanon word afgeschoten, was trouwens ook het eerste wat gedacht werd toen we aankwamen hahaha schrokken ons gelijk ellendig haha,door de eilanders zelf gemaakte vuurwerk dus zal wel een feestje worden, tot zo ver dit voor nu eerst even lekker chillen aan de boulevaart

groetjes ieders van uit het zonnige Malta