The discover the world journey's,travel-soul.reismee.nl

Wellington

Vanuit Auckland na Wellington vliegen is maar een uurtje , in een zucht en een wip ben je er, vliegen met New Zealand Air lekker comfortabel, zeg maar en de binnenlands vluchten hier zijn echt niet zo duur als je ze boekt vanaf hier dan. In Nederland betaal je toch echt wel wat meer, je betaald de boeking kosten van af hier enzovoorts maar goed maakt niet uit, vliegen na Wellington locale tijd zal ik hier 9 uur in de ochtend zijn mijn kamer snel opzoeken van af het vliegveld, mijn spul dumpen en hup de stad verkennen, want het risico van te laat aankomen,een ritje met openbaar vervoer wel gerekend 11 uurtjes slaan we de heen reis maar over, ja je leest het goed van af Wellington, weer terug na Auckland word het avontuur wel aan aangegaan door allerlei dorpjes en stadjes en weet ik veel gehuchten gaat de reis weer na het noorden, op na de Sky tower, Mount Eden en nog vele andere dingen op na de City of Sales, maar voor nu eerst Wellington:

Wellington de stad die Auckland onttroonde als hoofdstad, een unieke regering gebouw ( bee hive) wat een modern complex is en menig maal al gefotografeerd of geschilderd, het heeft de vorm dan ook echt van een bijenkorf, erg apart en je ziet het zo uit de verte al staan, en danDUIZEND EN EEN cafés, altijd gezellig hihi voor een pintjeof twee, of een lekker glaasje wijn en danmanukau harbour, wow niets is te veel gezegd over deze haven prachtig. Er is een gaan en komen van boten en ferry's en een gaanen komen van mensen in alle kleuren en culturen, die men kan bedenken prachtig om dit te zien,de stad waar trends worden geboren zo als ze het zelf zeggen, de stad met het mooie Te Papa musea, die ik zeker wel met een bezoek wil vereren als ik daar de tijd voor vind wanteen dynamische stad als Wellington staat nooit stil enmet castle point ten noordoosten van wellington is het heerlijk om tot rust te komen of het karori wildlife sanctuary waar je eigenhandig kennis kunt maken met hetnieuw zeelandse wild lifeof de prachtigebotanische tuinen adembenemend, en dan maak je dus een rit per kabelspoor na de botanische tuin en genieten maar van die uitzicht en alles om je heen, echtte veel te doen hier en veel te veel te zien, prachtige bloemen en planten en ook veel vogels,mijn ogen komen echt blikkente kort want echter is zo veel te zien en te doen hier, van uit wellington gaan er dagelijks ferry's na het zuider eiland dus ook dat trekt weer, want ben nieuwsgierig na Picton en misschien ook Kaikoura maar ach we zullen zien waar de reis zich verder heen voert, Hier kom ik tussen al dit moois tot rust, alles van de afgelopen tijd glijd van me schouders, ik heb het gevoel van thuis komen ook al had ik dit zelfde dan ook met new south wales de mensen zijn zo vriendelijk en de natuur is prachtig van de omgeving kan ik echt alleen maar genieten er zijn niet veel plekken op de wereld waar ik dit zelfde gevoel heb dan heb ik toch altijd zo het idee na een tijdje het is genoeg geweest ik wil na huis en hier de tijd gaat veel te vlug,ik heb de tijd van me leven en geen moment spijt, wow

Het weer in Wellington

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!