The discover the world journey's,travel-soul.reismee.nl

Dag van vertrek en Saldanha en Chiado en Alfalma

De dag van vertrek is dan aangebroken, wat vroeg op vandaag om een uurtje of half drie fris gedoucht en wel op weg richting vliegveld, onderweg nog even onze uitzwaaicomité opgepikt oom en tante haha altijd gezellig zeker als je nog even moet rijden dan rijd toch wel zo lekker n zij nemen de auto weer mee terug na hun huis, om ons bij terug komst weer op te komen halen ( puur voor gezelligheid en gemak). De heenreis was vlot en we waren er dan ook ruim op tijd aanwezig aangezien we nog even rustig wat willen drinken nemen we afscheid van oom en tante en gaan richting de douane om daarna even een kopje koffie en thee te drinken, we hebben tenslotte tijd genoeg voor de gate open gaat voor boarden. Niet veel later kan de reis dan echt beginnen we vliegen op tijd weg en onder weg is het helder weer wat een mooi plaatje opleverde bij het landen pap die verbaast zich over hoe ver hij kan kijken en hoe de gebouwen als kleine speelgoed huisjes onder hem voorbij gaan, dan word de landing in gezet en kan het Portugese avontuur beginnen. Van het vliegveld ( we hoeven niet te wachten aangezien we alleen 2 tassen me hebben) rijden we binnen een half uurtje richting de wijk saldanha op loop afstand van marcues de pombal, Rondom het centrale plein en het park vind je veel gezellige cafés en verschillende markten. En wil je naar andere plekken in de stad? Vanuit hier pak je makkelijk de metro of bus. En dat hebben we dan ook gedaan een gele bus gepakt richting rosio en lopend na chiado even uit eten geweest bij no chaido, heerlijk eten daar en uitstekende service! Een burger met konfijtte uitjes en verse spinazie dat ging er wel in, met een heerlijk caramel ijs toe gehad ( er kan iemand jaloers worden hihi) . In chiado boodschappjes gedaan voor de volgende dag flesjes water enzo en lekker bij de haven gezeten met uitzicht over alma. Toen terug na boven gelopen, de weg liep nog al stijl haha dat vernam pap wel in de benen, via alfalma weer na boven gegaan. Ooit was Alfama een visserswijk. Nu is deze schilderachtige wijk bekend vanwege de mooie uitzichten, de romantische balkonnetjes met bloemen en de Fadobars. En vergeet het antieke trammetje niet. Maak een ritje met tramlijn 28 die iedere dag door de kronkelige straatjes omhoog klimt. Waar we via de praca do comercio met een gele bus na marcues de pombal terug. Het indrukwekkende plein Praça do Comércio is ook zeker een bezoek waard. Vanuit onze eind halte zijn we terug gelopen richting Saldana en bij een lokale zaakje thee en koffie gedronken. Eenmaal terug op onze kamer in het hotel, hebben we nog wat tv gekeken en niet lang daarna ons bedjes op gezocht letterlijk was er iemand naast mij om 21 uur vertrokken haha, nee dit werd geen latertje de voeten waren moe en het vroege opstaan begon wel even zijn tol te eisen morgen weer een dag